3 tipy jak mít pánevní dno v rovnováze

3 tipy jak mít pánevní dno v rovnováze

Máte bolestivou nebo nepravidelnou menstruaci? Nedaří se Vám otěhotnět?

Pánevní dno je propojené s limbickým systémem – jednou z nejstarších částí mozku. Reaguje na to, jak se cítíme a jak si dokážeme poradit se stresovými situacemi.

Pokud není limbický systém v rovnováze, stáhnou se nejen svaly pánevního dna, ale i hladká svalovina cév, orgánů a žláz. Pánevní oragány jsou špatně prokrvovány, a to je častou příčinou ženské funkční neplodnosti, bolestivé menstruace a dalších gynekologických obtíží.

Mám pro Vás 3 tipy co můžete udělat, abyste se dostala do rovnováhy.

1. Práce s pánevním dnem

Vnímání a cvičení. Nejdůležitější je se tyto svaly naučit vnímat. Kvůli jejich skryté poloze to není jednoduché, proto se ze začátku nechte vést fyzioterapeutem, pohybovým specialistou, nebo vyškoleným lektorem.

- Naučte se opravdu důkladně vnímat vnitřní vrstvy pánevního dna (Pozor, nejsou to svěrače).

- Naučte se přes hluboké cítění tyto svaly uvolňovat.

- Až poté jemně svaly aktivujte ve spolupráci s dechem a vnitřními svaly. Pánevní dno by mělo být pružné, ne přeposilované.

Uvolnění terapeutem. Přímé uvolnění zatuhlých svalů je nejrychlejší cesta jak svaly zrelaxovat a obnovit cirkulaci krve a lymfy. Svaly terapeut uvolňuje přes konečník nebo vagínu. Mnohdy se ihned po terapii nastartuje ovulační cyklus, zmírní menstruační bolest nebo se v případě muže se zlepší kvalita spermií.

2. Ticho a klid

Zásadní je se celkově zpomalit a vyklidnit. To zní na první pohled jednodušše, ale jak všichni víme je to sakra těžké!

- Neplánujte si toho na den moc. To nejméně důležité přesuňte nebo zrušte. Je potřeba nespěchat. Stačí, že jen trošku nestíháme, a tělo začne povrchně dýchat a stáhne se.

- Alespoň jednou denně se zastavte. Můžete se položit nebo posadit.  Zavřete oči a dýchejte malinko víc zhluboka než obvykle. Jen pozorujte, co přichází. Můžou to být myšlenky, emoce. Nechte je procítit v těle, ať jsou jakékoliv. Zkuste je nepotlačit, i když jste na to zvyklá.

- Meditujte. Je víc cest jak meditovat. Ta správná by měla vést ke zklidnění mysli. Já mám dobrou zkušenost s meditací na duchovní srdce od Eduarda Tomáše.

- Dopřejte si občas nebo často  nějakou oblíbenou rozmazlující proceduru – saunu, masáž, kraniosakrální biodynamiku.

Pokud nic nezabírá a nemůžete se zklidnit, je dobré se nechat vést někým, kdo to umí. Může to být terapeut, psychoterapeut, učitel jógy… Já sama mám dobrou zkušenost s kraniosakrální biodynamikou, ale o tom zase příště.

3. Pozitivní emoce

Dělejte co Vás baví, pokud to není něco co Vás ničí :).

Tančete, kreslete, pište, čtěte, tvořte, choďte, běhejte, cvičte, smějte se, sexujte… 

Stýkejte se s lidmi, kteří Vás nabíjí, ne stahují do nepohody.

 

 Markéta Muchová

 

Pokud plánujete miminko, přidejte se do mojí soukromé skupiny na Facebooku K miminku přirozeně.  

Aktuality

19. 5. 2021

SKUPINOVÉ LEKCE od 24.5.

Milí cvičenci, můžeme cvičit bez roušek, takže s radostí otvírám lekce Zdravých zad :)

Aktuální rozvrh sledujte v rezervačním systému. Jen prosím sebou raději přineste potvrzení o očkování, test na covid nebo čestné prohlášení, že jste se testovali, nebo že máte protilátky.

Pokud si nejste jistí, podívejte se sem Vláda chce nastavit pravidla pro tzv. covidové pasy, souhlasila i s prodloužením ochranné lhůty po prodělání covid-19 z 90 na 180 dnů – Aktuální informace o COVID-19 (mzcr.cz)

Už se moc těším na společné cvičení. Markéta

 

 

29. 8. 2020

Možnost pronájmu tělocvičny a ordinace. Pro bližší informace nás kontaktujte na mail info@fbbrno.cz.