Cvičení

O cvičení
Pilates
Zdravá záda
Hatha jóga
Ostatní cvičení
Individuální lekce
Rozvrh

Stále častější příčinou vzniku bolestí pohybového aparátu ale i různých psychosomatických onemocnění je nerovnováha, která je způsobena nedostatkem pohybu na jedné straně a velkým duševním vytížením na straně druhé. Udržení celkové harmonie je stále měnící se proces nejlépe ovlivnitelný pozornou a vědomou prací sám se sebou.

Vzhledem k malým skupinám s max. kapacitou 6 osob se Vám můžeme věnovat téměř individuálně. Klademe důraz na přesné provedení cviků tak, aby došlo k zapojení správných svalových skupin a nedocházelo k podporování špatného stereotypu pohybu. Také Vám nabízíme možnost zkonzultovat případné zdravotní problémy.

Jedná se o systém cviků k posílení všech svalových skupin se současným protahováním svalů i páteře tak, aby Vaše tělo bylo pružné, silné a současně plné energie.

Začátečníci

Pomalejší forma Pilates se zaměřením na budování silného středu těla a na uvolňovací a protahovací cvičení. Doporučuji tomu, kdo chce nenásilným způsobem začít s pohybem, kdo má problém s nadváhou, poúrazovým stavům. Vhodné pro ty, kteří se chtějí naučit vnímat svoje tělo a precizně provést dané cviky nebo pro ty, kteří dávají přednost pomalým formám cvičení.

Středně pokročilí

V této skupince se už můžeme i zpotit. Jde o dynamičtější návaznost cviků s náročnějšími variantami. Doporučuji tomu, kdo už je zvyklý na pohyb, kdo nemá vážnější zdravotní problém, sportovcům coby kompenzaci jednostranného zatížení a všem, kdo si u cvičení rádi trošku máknou.☺

Lekce jsou zaměřeny na odstranění svalových dysbalancí, zlepšení svalové koordinace, síly a flexibility. Cílem cvičení je dosažení napřímeného držení těla. Zaměřujeme se na oblast středu těla, tzv. hlubokého stabilizačního systému. Učíme se pozorně vnímat naše tělo. Cvičíme podle principů konceptu Spiraldynamik® s ohledem na správný anatomicko-funkční průběh pohybu tak, abychom předešli případnému přetěžování a opotřebování.

Využíváme rehabilitačních cviků, prvků jógy, Pilates a různých pomůcek (velkých a malých míčů, balančních čoček, therabandů).

Hatha jóga je část jógy, která prostřednictvím tělesných cvičení (asán), dechových technik (pránájáma) a relaxace harmonizuje člověka. Cílem jógových technik je klidné a zdravé zacházení sám se sebou. Podporuje jemnou, klidnou energii (sattva), což je potřebné zejména v dnešním uspěchaném světě.

Lekce Hatha jógy jsou vedeny v pomalejším rytmu, v jednotlivých pozicích setrváváme déle. Soustředíme se zde ještě více na vnímání vlastního těla a na účinky asán na tělo, mysl a dech.

Začátečníci

Hatha jóga pro začátečníky je určena pro ty, kteří nemají s jógou žádné nebo jen minimální zkušenosti. Lekci vždy začínáme pozorováním dechu, zaměřením pozornosti dovnitř. Praktikujeme základní asány a dechové techniky, zakončujeme závěrečnou relaxací.

Cvičení na míčích

Kondiční cvičení na hudbu se skladbou hodiny:
  • 15-20 min. skákání na balónech na zahřátí
  • 25-30 min. posilovací cvičení s využitím balónu, popř. therabandů
  • závěrečných 15 min. stretching a uvolňovací cvičení

Cvičení pro těhotné

Cvičení v těhotenství je vhodné pro každou ženu, která chce získat kondici potřebnou ke správně probíhajícímu těhotenství a porodu. Posiluje svalové skupiny důležité pro porod a připravuje budoucí maminku na péči o dítě. Cvičení má blahodárný vliv na psychickou pohodu nastávající maminky i dítěte.

Přínos cvičení v těhotenství:
  • příznivě ovlivní vývoj plodu
  • připraví ženu k porodu, ulehčuje zotavení po porodu
  • prevence bolestí zad
  • posílení svalů pánevního dna – prevence poporodního prolapsu dělohy, inkontinence moči a stolice
  • snižuje výskyt otoků dolních končetin a křečových žil
  • pravidelné cvičení je prevencí těhotenské cukrovky a vysokého krevního tlaku
  • lepší zvládnutí péče o dítě po porodu (zvedání, nošení)
  • prevence poklesu klenby nohou

Lekce jsou zaměřeny na posílení a protažení celého těla, nácvik správného dýchání a držení těla. Využíváme gymnastické míče, rehabilitační cviky a prvky gravidjógy. Výhodou je malá skupina, proto je možné cvičení přizpůsobit stupni těhotenství a individuální kondici nastávající maminky.

Cvičení pro kamarády / firmy

Vytvořte si svoji skupinku s přáteli či kolegy. Lze kombinovat různá cvičení dle nabídky nebo Vám vytvoříme plán na míru.

Individuální lekce jsou vhodné pro toho, kdo na sobě chce pod dohledem systematicky pracovat. Výhodou je sestavení plánu na míru a stálá kontrola správnosti provádění cviků. Předpokladem úspěchu je chuť na sobě pracovat i mimo lekce ať už formou plnění malých úkolů zařazených do běžného dne nebo praktikováním cviků, které si osvojíte během lekcí.

Naším hlavním cílem je naučit Vás správně se pohybovat, ne Vás fyzicky zničit. Chceme obnovit správnou funkci Vašeho těla a optimalizovat svalové napětí, což je předpokladem nejenom dobrého zdraví, ale i vzhledu. Základem je především naučit Vás vnímat své tělo a správně dýchat.

Pracujeme především s vahou vlastního těla, což je nejpřirozenější. Kombinujeme stabilizační cviky zaměřené na aktivitu středu těla s cvičením, které je Vám nejbližší. Lekce mohou být zaměřeny jako zdravotní, fitness, relaxační, s prvky jógy nebo Pilates. Využíváme velké a malé míče, bossu, therabandy, SM Systém apod.

Pokud jste dříve neabsolvovali fyzioterapii nebo pravidelné skupinové cvičení, je vhodná první lekce v délce 1,5 hod.

  • Aktuální rozvrh sledujte v rezervačním systému reservio.com.
  • Pro konání lekce je zapotřebí účasti minimálně 3 klientů.
  • Rezervaci lze provést:
    • na rezervační stránce: reservio.com
    • telefonicky u příslušného fyzioterapeuta
  • Rezervaci je možné zrušit nejpozději 24 hodin před jejím začátkem.
Pondělí
  • Zdravá záda
  • 17:00 - 17:55
  • Gina
  • Zdravá záda
    KURZ
  • 18:15 - 19:10
  • Markéta
  • Jóga pro zdravá záda
    KURZ
  • 19:20 - 20:15
  • Markéta
Úterý
  • Zdravá záda
  • 9:00 - 9:55
  • Gina
  • Pilates
  • 17:30 - 18:25
  • Lucka
Středa
  • Cvičení pro těhotné
  • 16:00 - 16:55
  • Markéta K.
  • Zdravá záda
  • 17:15 - 18:10
  • Markéta K.
  • Zdravá záda
  • 18:30 - 19:25
  • Lucka
Čtvrtek
  • Zdravá záda
  • 8:00 - 8:55
  • Markéta
Pátek
  • Zdravá záda
  • 17:15 - 18:10
  • Markéta